Sport i nastava hrvatskoga jezika mnogima se čini nespojivo. Mnogi će vjerojatno misliti da se pokušava izmišljati topla voda, no činjenica je da neka djeca lakše uče u pokretu.
Što i kako se radilo, pogledajte u nastavku:
Irena Balen - Gorišek, prof.
PONEDJELJAK – HODANJE
Nakon rada u skupini gdje se učilo, između ostalog, o Andriji Kačiću Miošiću, usmenoj književnosti, ali i o Ivanu Meštroviću, učenike se pokušalo potaknuti na razmišljanje u hodu o sljedećem zadatku – pismu proslavljenom kiparu u kojemu ga se treba uvjeriti da je neki naš suvremenik zaslužio svoju skulpturu.
Evo jednog pisma:
Poštovani gospodine Meštroviću,
zbog Vaših brojnih kamenih kipova isklesanih u čast slavnih, molio bih Vas da nagradite još jednu osobu njegovim vlastitim kipom zbog truda i upornosti. Stephen Hawking britanski je teoretski fizičar koji je još u mladosti obolio od amiotrofične lateralne skleroze (ALS) , paralizirajuće bolesti koja oslabljuje mišiće. Bolest ga nije zaustavila u želji da stekne doktorat i postane poznat u matematici, kozmologiji, teoriji crnih rupa i kvantnoj gravitaciji. Bolest mu je oslabila i sposobnost govora te Stephen govori uz pomoć sintetizatora glasa. ALS ne oštećuje mozak, zbog toga se Stephen i dalje može bez problema posvetiti svom radu u sveučilištu Cambridge. Zbog svojih znanstvenih postignuća i hrabrosti on zaslužuje svoj kip.
Molim Vas da razmotrite moju molbu.
Unaprijed hvala, Lovro Joksimović
U Sisku 12. rujna 2016. godine.
UTORAK – GESTIKULACIJA
Učilo se o vrstama razgovora. Tijekom razgovora bilo koje vrste svi svjesno ili nesvjesno radimo neke pokrete. Pri uvježbavanju službenog i privatnog telefonskog razgovora učenici su trebali „pojačati“ svoju gestikulaciju sa svrhom razgibavanja, osvješćivanja neverbalne komunikacije, ali kako bi se i zabavili.
ČETVRTAK – ČUČNJEVI (DAN – NOĆ)
Pravopisne teme su u nastavi hrvatskoga jezika često učenicima najdosadnije. Ovaj put bilo je malo zabavnije, a opet su se morala znati pravopisna pravila. Ako je naziv na ploči bio točno napisan, trebali su čučnuti, ako nije, istezali su se viskoko na prstima.
PETAK – PLES
Konačno kraj tjedna! Zaplesali smo od sreće na način kako se to radi u našoj Posavini, ali i u country stilu. Ples je u vrijeme nastajanja narodnih priča bio neizbježan pa smo tako doživjeli atmosferu vremena bez moderne tehnologije. No treći ples je bio po izboru učenika pa je i globalno proširen Happy došao na red te do kraja rasplesao učenike i učiteljicu.
ZAKLJUČAK
Valjalo bi češće!
Irena Balen – Gorišek, prof.