NCVOO od 2006. g započeo je s projektom vanjskog vrednovanja u odgojno - obrazovnom sustavu RH prema načelu:u isto vrijeme, na isti način, jednako za sve učenike.
U RH u zadnjih nekoliko godina započete su i provode se promjene na svim razinama odgojno - obrazovnog sustava. Obrazovni sustav izuzetno je važan segment društvenog funkcioniranja, a njegova kvaliteta utječe na sva područja društva i na osobni razvoj pojedinaca.
Cilj projekta Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika četvrtih razreda, je utvrditi koliko su učenici osposobljeni za primjenu stečenih znanja, vještina i sposobnosti iz pojedniih nastavnih predmeta, odnosno nastavnih područja na završetku pojedinih faza školovanja te koliko su osposobljeni za samostalno rješavanje problema razmišljanjem i strategijskim, odnosno smislenim učenjem.
Vrednovanjem su obuhvaćeni nastavni predmeti hrvatski jezik, matematika i priroda i društvo.
Osvrt učenice
Dana 5. i 6. svibnja, mi učenici 4.b razreda nismo imali redovitu nastavu. Hmm, pitate se zašto? Otkrit ću vam.
Naš razred odabran je da sudjeluje u provedbi glavnog ispitivanja međunarodnog projekta PIRLS i TIMSS 2011. u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje u obrazovanju. O tome koliko učenici naše dobi tj. 4. razredi znaju. Bilo je tu svega a najviše logičkog zaključivanja.
Prvi dan, u četvrtak pisali smo ispit iz hrvatskog jezika. Bilo je vrlo poučno i zanimljivo. Naučili smo nešto i o morskim psima. Na kraju smo rješavali anketu za učenike a naša učiteljica za učitelje. Jednu anketu smo dobili i za naše roditelje.
Sljedeći dan, u petak rješavali smo prirodu i matematiku. Isto tako bilo je jako zanimljivo.
Na kraju ću vam se samo pohvaliti i da smo dobili zahvalnice koji će nas podsjećati na ta dva dana.
Nika Rimaj, 4.b